Danskerne læser stadig fysiske tilbudsaviser

I juni 2011 skrev DR en artikel om, at selvom danskerne har fået muligheden for at læse reklameaviserne online, så foretrækker halvdelen af danskerne at læse dem fysisk. De føler, at det er lettere og mere praktisk at bruge de fysiske reklamer end at læse dem på nettet. Du kan læse artiklen her.

Dette har ikke forandret sig de senere år, trods at tilbudsavisen af flere omgange er blevet dømt ude. 60 % af de danske husstande vælger stadig at modtage tilbudsaviser i postkassen. Og danskerne elsker at gøre en gode handel, hvorfor reklameavisen er et stort hit hos de danske familier. Den danske forbruger går målrettet efter skilte, hvor der står “Spar 25 %” og “Køb 3 betal for 2”. Dette kan du læse meget mere om her.

Online reklamer
Selv mener vi, at online reklamerne er lige så meget et supplement som en erstatning for de fysiske reklamer. De er til gavn for dem som modtager de fysiske reklamer, men befinder sig et sted, hvor det er lettere at slå tilbuddet op på telefonen fremfor at have avisen med i butikken. På samme måde kan dem som har sagt nej tak til reklamerne, stadig få del i de mange tilbud ved at gå online og læse om dem.

Hvis du vil læse mere om fordelene ved online reklamer, kan du gå til denne side ‘Reklamer Online‘.