Er der ingen, der læser reklamer?

En af myterne om reklamer er, at de som udgangspunkt ikke bliver læst. Men faktisk viser en undersøgelse foretaget af TNS Gallup at dette ikke er korrekt. Danskerne holder meget af deres reklamer og ser dem som en stor hjælp til de daglige indkøb.

9 ud af 10 danskere læser reklamer
Ifølge en TNS Gallup undersøgelse læser 9 ud af 10 danskere reklamer. Langt de fleste bruger dem aktivt til at finde gode tilbud og dagligvarer i butikken, men de bruges også som hyggelæsning og for at blive inspireret.

68% af danskerne har besøgt en butik, efter at de har fundet en attraktiv vare i en reklameavis og nogle butikskæder har meldt om fald i indtjening på over 40% fordi de i en periode undlod at udsende reklamer.

Især i julen er vi vilde med reklamer 
En undersøgelse fra Dansk Erhverv viser, at de fleste danskere synes, at det er hyggeligt og en god hjælp at modtage julekataloger ved juletid. Faktisk læser hver tredje dansker flere reklamer op til jul end normalt. Og to ud af tre voksne synes, at det er hyggeligt med julekatalogerne samt at de gør det lettere at købe de mange julegaver.

Vi giver os god tid
Når vi så læser reklamer, giver vi os gerne god tid. I gennemsnit bruger vi faktisk 14 minutter om ugen på at finde gode tilbud i reklameaviserne og vi gemmer dem gerne i nogle dage, før vi smider reklamerne til genbrug.

Reklameaviser online
Hvis du har sagt Nej Tak til reklamer ved at have et Reklamer Nej Tak mærke på din postkasse, men alligevel godt kunne bruge nogle gode tilbud i ny og næ, så kan du få adgang til detailbutikkernes gode tilbud via minetilbud.dk eller minetilbuds app.