Bliver vores varer dyrere?

Der har været meget diskussion i medierne om, at reklamer gør varerne i butikkerne dyrere. Dette har dog vist sig ikke at være korrekt.

Øget konkurrence
Flere undersøgelser har vist, at tilbudsaviser er med til at skabe en større konkurrence mellem de danske butikskæder, hvilket medfører lavere priser til forbrugerne. Faktisk har en rapport fra Copenhagen Economics vist at informativ reklame, herunder husstandsomdelte reklamer, øger forbrugernes prisfølsomhed og presser forbrugerprisen ned på de mange varer.

Prisbevidste forbrugere
Og vi er meget prisbevidste i Danmark. Faktisk de mest prisbevidste i Norden. En rapport fra Nykredit viser, at der siden finanskrisen er vokset en ny forbruger frem i Danmark, som er ekstrem prisbevidst og som samtidig er meget discountorienteret. Og her udgør tilbudsavisen en ekstrem vigtig hjælpende hånd. GFK fremhæver, at en almindelig dansk børnefamilie i gennemsnit kan spare 750 kr. om måneden ved at gå på tilbudsjagt med tilbudsaviserne i hånden.

Online reklamer
Har du valgt at sætte et Reklamer Nej Tak skilt på din postkasse, men vil gerne kende til de gode tilbud? Så kan du i stedet læse reklamerne online på minetilbud.dk eller på minetilbuds app.